BuzzFeed’s Ben Smith: Don’t you worry about the Obama.com owner in China

Related eBooks

http://twitter.com/#!/BuzzFeedBen/status/255310175777484800

There’s a reason it’s called BenSmithing when lapdogs pretending to be journalists spin wildly to protect President Eye Candy.

@BuzzFeedBen Yeah because nothing speaks transparency like fraudulent foreign donations…

— JamesKirkLives (@JamesKirkLives) October 8, 2012

BuzzFeed’s Ben Smith, a “real journalist,” thinks it’s totally no biggie that the shady website Obama.com, owned by an American Obama bundler in China, exists to forward foreign visitors to an official Obama donation page.

Since web metrics is the raison d'etre for BuzzFeed, you'd think the #ObamaDotCom story would be square in their wheelhouse. You'd be wrong.

— Cuffé (@CuffyMeh) October 8, 2012

He did journalism and stuff and figured out there’s nothing going on here.

What? China might be funding Obama's re-election? Yeah, but Big Bird.

— jon gabriel (@exjon) October 8, 2012

The Government Accountability Institute’s exhaustive investigation into President Obama’s online fundraising (PDF) revealed that 43 percent of traffic to the campaign’s primary website comes from foreign countries. But that astonishing number is dwarfed by the foreign traffic to Obama.com — a whopping 68 percent of visits.

BREAKING: 68% of internet traffic to http://t.co/JfqYbeNs comes from foreigners, TIP OF THE ICEBURG > http://t.co/wsdpfeMi #ohio #virginia

— Precious Liberty (@preciousliberty) October 8, 2012

And it’s not that Team Obama doesn’t know this is going on. The campaign is able to identify the traffic from the major donor’s website through a unique affiliate number.

Fun fact about company behind http://t.co/sYDaUKkW? Owned by an Obama bundler, located in China, and (waitforit) registered in the Caymans.

— Cuffé (@CuffyMeh) October 8, 2012

Oh, and the bundler, Robert Roche, has extensive ties to the Chinese Communist Party government.

Obama bundler tied to China govt – foreign donation website http://t.co/2UbaXiKj Doodad Pro II: Chinese Boogaloo

— Ed Morrissey (@EdMorrissey) October 8, 2012

From the GAI report, excerpted at Hot Air:

In 2008, Obama.com was purchased by an Obama fundraiser living in Shanghai, China, whose business is heavily dependent on relationships with Chinese state-run television and other state-owned entities.

Roche is a politically connected Democratic Party contributor whose nineteen visits to the White House since 2009 included a private meeting with Obama in the Oval Office. And just for fun, his company is called Acorn International.

Icing on the http://t.co/sYDaUKkW cake? Company's name is "Acorn."

— Cuffé (@CuffyMeh) October 8, 2012

So why should Ben Smith and BuzzFeed have some inkling this is a huge story?

@jeffemanuel implication is that since 68% of the traffic to http://t.co/sYDaUKkW is non-US, then there are foreign donations occurring.

— Cuffé (@CuffyMeh) October 8, 2012

But no. The BenSmithing has begun. Nothing to see here. Move along.

If Obama was a republican, @buzzfeedben wouldn't be dismissing it.

— Against Obama (@against_obama) October 8, 2012

A real journalist would be interested in the story. But of course, that's not you, is it… #lapdogmedia @BuzzFeedBen

— Moira Fitzgerald ن (@Moira1987) October 8, 2012

Read more: http://twitchy.com/2012/10/08/buzzfeeds-ben-smith-dont-worry-your-pretty-little-heads-about-the-obama-dot-com-owner-in-china/